Strategie rozwoju
Strategia to w języku greckim przywództwo i armia rozłożona obozem. W ujęciu biznesowym oznacza to wybór produktu, jaki oferujemy, określenie klienta, dla którego jest on przeznaczony oraz sposobu, w jaki firma działa, by ten produkt wytworzyć i dostarczyć na rynek, z wykorzystaniem dostępnych zasobów. Każde przedsiębiorstwo realizuje jakąś strategię, chociaż często w sposób nie dostosowany do posiadanych aktywów i kadry oraz do oczekiwań rynku. Nierzadko nie potrafi znaleźć odpowiedniego rozwiązania tego problemu, mimo iż dostrzega taką potrzebę.
Prowadzi to do marnotrawienia środków i braku efektów stosownych do ponoszonych wysiłków. Stąd też kluczowym warunkiem skutecznej strategii rozwoju jest dobre rozpoznanie, czym naprawdę firma dysponuje, jakie ma atuty, a jakie ułomności oraz co jest niezbędne, by mogła zaspokoić swoich odbiorców. Temu służy rzetelna diagnoza, którą powinien wykonać ktoś bezstronny – doradca biznesowy - i na tej podstawie, wspólnie z kierownictwem firmy, skonstruować strategię odpowiadającą sytuacji „tu i teraz”, ale też umożliwiającą jej konieczne modyfikacje w przyszłości.
Budując strategie BAA nie stosuje schematów. Nasze rozwiązania są jak ubrania „szyte na miarę”.